JAK EWULOWAŁA NASZA ETYKIETA?

Pierwsza etykieta pojawiła się w 1962 roku. To minimalistyczny, czerwony napis wtłoczony w przezroczysty słoik. W tamtym okresie funkcjonowaliśmy jako zakład wytwórczy Społem, dlatego to logo również pojawiło się na słoiku.

historia-majonezu-ketrzynskiego

W 1976 podjęto decyzję o zmianie wyglądu słoika majonezu. Wytłoczony logotyp zastąpiono papierową etykietą. Wciąż dominowała czerwona kolorystyka, ale wprowadziliśmy również czerń, żółć oraz biały napis „Kętrzyński”

Na jego rzecz zrezygnowaliśmy z nazwy „majonez wysokowartościowy” . Od tego momentu nasz produkt miał kojarzyć się bardziej lokalnie.Czcionka, która została użyta na etykiecie i stała się znakiem rozpoznawczym naszego produktu, to „Cooper Black”. Font ten był bardzo powszechny w czasach PRLu. Wykorzystywano go zarówno przy produktach spożywczych jak i .. kinematografii (źródło)

Kolejna zmiana to przełom lat 80 i 90. Pod napisem „majonez” dodaliśmy określenie „wyborowy”. Była to zapowiedź rozwoju i kolejnych transformacji, do których powoli przymierzał się nasz zespół.

etykieta-majonezu-ketrzynskiego

majonez-ketrzynski-spolem-lata80

W 1996 logo zyskało żółtą obwódkę, natomiast określenie „wyborowy” zmieniliśmy na „stołowy”.

Kolejna znacząca modyfikacja to lata 2001-2002. Wiązała z przemianami, które zaszły w naszym zakładzie. Zapadła m.in. decyzja o wprowadzeniu nowej nazwy. Do skrótu „SPPH” czyli Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa dodaliśmy „Majonezy Kętrzyn”. Chcieliśmy podkreślić tę zmianę strukturalną / restrukturyzacyjną i upowszechnić ją w świadomości klientów.

Na etykiecie wyeksponowaliśmy masę własną (netto) produktu. Chcąc zaznaczyć wysoką jakość produktu oraz szacunek do tradycyjnej, zdrowej receptury, nad logiem dodaliśmy informację o braku konserwantów w naszym majonezie. Hasła „stołowy” oraz „Kętrzyński” zostały powiększone, by były bardziej widoczne.

W 2008 roku etykietę majonezu pod opiekę wzięło Partners Studio i Robert Zakrzewski. Wtedy doszło do prawdziwie rewolucyjnej zmiany wizualnej. Dotychczasowe kanciaste i prostokątne elementy zastąpiono opływowymi kształtami. „Zmiękczona” etykieta miała być bardziej przystępna i przyjemna w odbiorze.

Dodaliśmy elementy złote w obwódce, by podkreślić w ten sposób szlachetność i naturalność składników majonezu oraz element graficzny w postaci jajka. Przy okazji zrezygnowaliśmy z pogrubienia napisu „Kętrzyński”. Wszystkie te zmiany miały dodać lekkości, nowoczesności, a jednocześnie podkreślić związek z tradycją.

W 2012 roku obchodziliśmy okrągły, pięćdziesiąty jubileusz istnienia zakładu. Z tej okazji etykieta przybrała również urodzinową formę. Jajko zostało zastąpione znakiem „50 lat”.

2015 rok to kolejna modyfikacja. Olsztyńskie studio Gravite zajęło się uproszczeniem etykiety. Chcieliśmy, by była bardziej minimalistyczna. Dlatego usunęliśmy jajko i jeszcze bardziej zmiękczyliśmy poszczególne elementy, nadając im opływowy kształt.

Najsilniejsza zmiana przypadła na rok 2018. Rewolucja wizualna związana była z rebrandingiem i powołaniem do życia marki parasolowej „Kętrzyński 1945” pod którą kryją się nie tylko majonezy, ale również musztardy i koncentraty ciast. Nią właśnie zastąpiliśmy logotyp “Majonezy”. Zmieniliśmy także czcionkę, ale wcześniejsza stylistyka została zachowana.

Wszystko po to, by odbiorca miał świadomość, że „Kętrzyński 1945” to marka spinająca wymienione wyżej wyroby. Jednocześnie chcieliśmy by wiedział, że wciąż ma do czynienia z tymi samymi produktami oraz wysoką jakością i nic, poza odświeżoną oprawą i strukturą zakładu, nie uległo zmianie.

A wszystkich nas łączy jedno – łączy nas dobry smak.